31 August 2009

. suara hati .

Aku memang tak sempurna,
aku jauh dari sempurna.
Aku ini egois, tempramen,
dan tak tahu apa-apa soal cinta.

Aku hanya berusaha,
berusaha menjadi yang terbaik.
Tuk diriku sendiri,
tuk orang lain,
tuk keluargaku,
dan terutama untuk kau.

Aku terlalu sering mengecewakan mu,
membuat batinmu menangis,
membuat kau ingin memakiku.
Aku hanya bisa itu,
inilah aku.

Mungkin tak ada lagi kata
yang sanggup ku ucapkan
selain ribuan maaf untukmu.

Aku tak berguna,
betul-betul tak berguna.
Aku hanya sesekali membuatmu tersenyum,
dan lebih banyak membuatmu terluka.

Aku ini bodoh,
aku idiot.
Aku tak pernah memperlakukan mu,
sebagaimana seharusnya dirimu.

Mungkin kebahagiaanmu bukanlah aku,
mungkin masa depanmu bukan denganku.

Tapi percayalah,
bila kita memang ditakdirkan tuk bersama,
pasti entah kapan nanti,
kita akan bersama kembali.

Walau itu mungkin akan menghabiskan puluhan tahun sisa hidup kita nanti . .

0 komentar:

 
Nesarita Budiyenny © More about me at Facebook or Twitter